cerpen lagi - nOnstOp bla.bla.blah

Followers

Monday, May 31, 2010

cerpen lagi

pagi ini terasa sungguh hening, dingin dan sejuk skali
mataku sukar utk dibuka, terasa ingin pejam selama2nya
badan pula terasa lemah dan tidak bermaya utk bangun.
ku rasakan bantal yg hampir nipis kabusnya itu begitu empuk skali pada pagi ini
jam penggera yang aku tetapkan mlm tadi seolah2 menjerit2 di cuping telinga ku.

ishh..bisingnye!! orang nk tido pon xsenang!

aku segera mencapainya lalu ku tutup dengan pantas skali

ha..br pdn muke ko..sape sroh ko bising!kan da kena tutop.
eh..alamak pkol bape ni..ala..malasnye..
xnak pegila ari ni..
bole ke hah?
ah..lantakla..ngantuk gler ni
baek aku sambung tdo..mmm

segera ku tarik selimut supaya membaluti tubuhku yang kesejukan
mengharapkan dingin pagi bisa diharungi dengan kehangatan yang diberi oleh sang selimut

aiseh..nnt hawe ngan fara camne plak..
adoi nk tdo pon xsenang..

dengan kemalasan yang menebal di dlm diri
kugagahkan juga diriku untuk bangun.
tetapi bukan untuk melakukan rutin harian ku seperti biasa
tetapi hanya untuk menggapai telefon bimbit akak ku.

pki jela kdt kklong..bknnye die tawu..aku xde kdtla.
lgpon aku nk anta kt hawe je..
fara tu bia hawe jela bgtau die.
mm..kalo kklong tawu aku pki kdt xbgtawu die msti die mengamuk.

aku sempat menghantar mesej kepada hawa.
mesejnya bertaip begini,

hawe,aku x g kje tau arini.aku food poisioning la..muntah2.nnt ko tolong bgtawu kak roy ye.tnx

ish..xpe ke aku tipu die ni?
ah..xpela nnt besok aku bgtawula die perkare sbnr.
kalo aku xtipu die skunk nnt die xtawu plak nk bgtawu kak roy ape.
lgpon mlsla nk taip explain pnjg2..nnt die byk tny plak..da la aku ngantuk ni..
xpe2 tipu sunat.hehe

aku telah pon berbohong kepadanya.
macam2 yg aku fikirkan utk menyedapkan hatiku.
tiba2...

"kenape xsiap lg ni dik?"tanya ibu kepadaku.
"xnak pegila arini bu," jawabku.
"hah?xnak pegi?hai..baru stat kje da bt perangai xnk pegi kje,"kata ibuku.

uish...berbisa juge tuu..

"ala bu..mlsla..lgpon org x pernah ponteng lagi, hawe pon pernah ponteng skali, fara plak berkali2 da,"kataku untuk mengukuhkan lagi alasanku.

"ade kire macam tu pulak..kalo macam tu baek benti skunk je kje, dok uma,"
"aritu xde keje nak keje..skunk da ade kje xnak plak kje..mmm,"bebel ibuku lagi.

aku diam seribu bahasa.
mls nak menjawab, lagi2 di pagi2 buta ini.
dan juga menyedari apa yang ibu ku kata sebentar tadi ade juga benarnya.

"adik, betol ke ko x nak pegi keje ni?x patot buat supervisor camni..orang da bg kje, kje la betol2...mmm..ko x payah kje je la teros..duduk je kt uma,gaji pon bknnye byk pon,"bebel ibuku.
"lagipon ibu rasa ibu bg adik belanje ari2 lg kasar belanje die..xpulang modal btol kje ni..rugi je"tambah ibu lagi.

adeii..aku igt kan da abis..rupe2nye ade lg.
ni kene lari ni..
pegi msok bilik blk la..

sesudah masuk bilik....

fuh..aman sikit.
sambung tdo la..

5 minit kemudian....

ish...apesal xbole tdo plak ni..
adoiyai..mate aku xbole pejamla pulak..
td xbole bukak..skunk terbalik plak

otakku ligat memikirkan padah aku tidak hadir ke ofis hari ini.
di telingaku pula terngiang2 bebelan ibu ku.

adoi..camne kalo aku kne marah ye besok?
da la xde mc ni..
aish..berani mati je la..

20 minit kemudian....

telefon bimbitku berbunyi.
aku segera mengambilnya.

ha..ade msg..ni fara ni..
APE???

mesejnye bertaip begini:

wae aku xg kje au arini.

alamak,die pon xpegi?nape pulak..
aiseh..nmpk cam berpakat la pulak xnk pegi.
tp selamat jugak aku x pegi arini..kalo x nnt x psl2 aku kene gnti die mcm aritu..
xnak aku!!
ala..kesian plak kt hawe kne pegi sorg2..

10 minit kemudian.....

telefon bimbit ku berbunyi lagi.
kali ini mesej daripada hawe.

mesejnya begini,
wae fara pon xg gak rie ni..huhu
xnak ak g sowg2
ak ckp kt kak roy kte due2 kne food poisoining
coz mkn kt tmpt same ari sabtu lpas
au2..jgn lpe plak..


aku yang membaca mesej itu terus....

wakakakakakakaaka..hahhahahahahaaha..bengong la. siap mesej aku takot kantoi la tu..hahaha
adeiii...camnela kitorg besok..adoiyai






2 bla bla blah:

WAHIDA ALIAS said...
This comment has been removed by the author.
fahawaw said...

=p

WAHIDA ALIAS@NONSTOP BLA.BLA.BLAH COPYRIGHT